ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ 1




   Το 1967 είναι μια σημαντική χρονολογία για το Γιάννη Πουλόπουλο. Η μεγάλη απήχηση που έχει η φωνή του τον κάνει πρωταγωνιστή-τραγουδιστή σε δισκογραφία και κινηματογράφο.
   Είναι η χρονιά που κυκλοφορεί από τη Λύρα ο πρώτος του μεγάλος, προσωπικός, δίσκος, που περιέχει και δικές του δημιουργίες, "νεοκυματικού" χαρακτήρα.
Είναι και η χρονιά που γνωρίζει το Μίμη Πλέσσα στην τανία "Οι θαλασσιές οι χάντρες".

Ο δίσκος περιέχει επιλογές από τα τραγούδια που είχαν κυκλοφορήσει σε 45άρια.
-"Το κορίτσι μου στ' άστρα" είναι το πρώτο τραγούδι του Δήμου Μούτση. Κυκλοφορεί σε 45άρι, μαζί με το "Μέσα στο παλιό μου σπίτι", χωρίς όμως τις δεύτερες φωνές που κάνει ο ίδιος ο τραγουδιστής στο μεγάλο δίσκο.
-Το "Νύχτωσε χωρίς φεγγάρι" κυκλοφορεί σε 45άρι μαζί με τη "Φραγκοσυριανή." Η συγκεκριμένη εκτέλεση της "Φραγκοσυριανής", με τα μπουζούκια των Καρνέζη - Παπαδόπουλου, συμπεριελαμβάνεται στο δίσκο "Άλλοτε" του 1986.
-Το "Έκλαψα χτες", που ακούγεται στις "Θαλασσιές τις χάντρες" κυκλοφορεί την ίδια εποχή και από τη Μαίρη Χρονοπούλου, αλλά και από τη Μαρινέλλα στην Odeon-Parlapfone.
-Το "Μη μου θυμώνεις μάτια μου" γράφεται από τον Κουγιουμτζή στις αρχές του 1960 και πρωτοκυκλοφορεί το 1964 από τη Φιντέλτιτι με τη Χορωδία των Φίλων της Ελληνικής Μουσικής. Τον επόμενο χρόνο ηχογραφείται από τον Πουλόπουλο και το 1969 από το Γιώργο Νταλάρα, μια εκτέλεση που δεν κυκλοφορεί ποτέ σε δίσκο.

Οι αρχικοί στίχοι του τραγουδιού:
Μη μου θυμώνεις, μάτια μου,
κι αν φεύγω για τα ξένα.
Πουλί θα γίνω και θα' ρθώ
πάλι κοντά σε σένα.

Άνοιξ' το παραθύρι σου,
έρωτα λατρευτέ μου
και με γλυκό χαμόγελο
μια καληνύχτα πες μου.

Μη μου θυμώνεις, μάτια μου,
παρηγοριά και φως μου,
 κι αυτή τη δύσκολη στιγμή
μόνο κουράγιο δως μου.

Ο δίσκος επανακυκλοφορεί μετά από μικρό διάστημα με διαφορετικό εξώφυλλο, που υπάρχει στο αντίστοιχο cd.

Τα τραγούδια το δίσκου
  1. Το κορίτσι μου στ' άστρα
  2. Το άδειο σπίτι
  3. Νύχτωσε χωρίς φεγγάρι
  4. Νύχτα, μικρή αρχόντισσα
  5. Καράβια αλήτες
  6. Θα 'θελα να 'χα
  7. Έλα, πουλί χαμένο
  8. Έκλαψα χτες
  9. Δεν σου γύρεψα μαχαίρι
  10. Απόψε κάποιος θα χαθεί
  11. Μη μου θυμώνεις, μάτια μου
  12. Ήταν το ποτάμι μακρύ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...